to top

Pravni fakultet

Univerziteta u Istočnom Sarajevu

Novosti

TREĆI UPISNI ROK - SLOBODNA MJESTA

 

УНИВЕРЗИТЕТ У ИСТОЧНОМ САРАЈЕВУ

ПРАВНИ ФАКУЛТЕТ У ИСТОЧНОМ САРАЈЕВУ

 

КОНКУРС

ТРЕЋИ УПИСНИ РОК ЗА УПИС СТУДЕНАТА НА ПРВУ ГОДИНУ

ПРВОГ ЦИКЛУСА СТУДИЈА

НА ПРАВНОМ ФАКУЛТЕТУ УНИВЕРЗИТЕТА У ИСТОЧНОМ САРАЈЕВУ

 

ОПШТЕ ОДРЕДБЕ

  • Основни услов за упис на студијске програме прве године првог циклуса студија је завршено четворогодишње средњошколско образовање у Републици Српској и Босни и Херцеговини, или еквивалентно образовање у иностранству.
  • Кандидати који конкуришу за упис, полажу пријемни испит или испит за провјеру склоности и способности.
  • Редослијед кандидата за упис на студијски програм прве године првог циклуса студија утврђује се на основу:
    • општег успјеха постигнутог у средњем образовању (успјех из свих предмета и разреда четворогодишње средње школе) и
    • резултата постигнутих на пријемном испиту или испиту за провјеру склоности и способности.

Број бодова остварен на основу општег успјеха добија се тако да се просјечна оцјена из свих предмета четворогодишње средње школе множи са бројем 10 (десет). На пријемном испиту или испиту за провјеру склоности и способности, кандидат може остварити од 0 (нула) до 50 (педесет) бодова.

По оба мјерила могуће је остварити највише 100 (стотину) бодова.

  • Реализацију пријемног испита или испита за провјеру склоности и способности и утврђивање редослиједа кандидата (ранг-листе) обавља комисија за упис студената организационе јединице Универзитета у сарадњи са централном комисијом за упис на студијске програме Универзитета.
  • Избор кандидата се врши према укупном броју бодова по оба мјерила на ранг-листи.

У случају истог укупног броја бодова два или више кандидата, предност има кандидат са већим бројем бодова оствареним на пријемном испиту или испиту за провјеру склоности и способности.

  • У складу са Одлуком Владе Републике Српске, број: 04/1-012-2-1271/19 од 05.2019. године, о броју студената који се уписују у прву годину првог и другог циклуса студија на јавне високошколске установе у академској 2019/2020. години, кандидати приликом пријаве могу конкурисати на два или више студијских програма, с тим да право уписа могу остварити само на једном од изабраних студијских програма, а у складу са одобреним бројем студената на појединим студијским програмима.

 

ТРЕЋИ УПИСНИ РОК – ПРВИ ЦИКЛУС СТУДИЈА

  • пријављивање кандидата почиње 17. 9. 2019. године, а завршава 24. 9. 2019. године;
  • полагање пријемног испита је 25. 9. 2019. године са почетком у 9.00 часова;
  • објављивање резултата конкурса је 26. 9.2019. године до 14.00 часова;
  • упис примљених кандидата је 27. 9. 2019. године од 8.30 до 15.00 часова.

 

ОСТАЛЕ ОДРЕДБЕ

  • Висина школарине за редовне студенте који суфинансирају трошкове студија за студијске програме првог и другог циклуса студија на јавним високошколским установама за академску 2019/2020. годину утврђује се Одлуком Владе Републике Српске, док се висина школарине за студенте који самофинансирају трошкове студија, ванредне студенте и студенте стране држављане првог, другог и трећег циклуса студија на јавним високошколским установама утврђује одлуком управног одбора високошколске установе.
  • Накнада за техничке услуге и директне материјалне трошкове у вези са полагањем пријемног испита или испита за провјеру склоности и способности на првом и другом циклусу студија износи 60,00 КМ за студијске програме организационих јединица Универзитета у Источном Сарајеву.

Уплата ће се вршити према одлукама Управног одбора Универзитета, а инструкцију ће кандидати добити на организационим јединицама Универзитета.

Кандидат који се упише на студијски програм прве године првог циклуса студија приликом евентуалног исписа нема право на поврат уплаћених финансијских средстава.

  • Кандидати су обавезни да на полагање испита понесу личне документе (личну карту или пасош).
  • Приликом уписа/пријаве на први циклус студија, кандидат је дужан поднијети пријаву и приложити сљедеће документе, и то:
    • извод из матичне књиге рођених;
    • увјерење о држављанству које није старије од 6 мјесеци;
    • оригинална свједочанства о завршеним разредима средњег образовања и оригиналну диплому о положеном матурском, односно завршном испиту;
    • доказ о уплати накнаде за полагање пријемног испита или испита за провјеру склоности и способности;
    • љекарско увјерење подносе кандидати:
      • за Медицински факултет у Фочи, издато од стране Студентске поликлинике Медицинског факултета у Фочи;
      • за Факултет физичког васпитања и спорта Пале;
  • Кандидат је остварио право на упис уколико се на ранг-листи пласира у оквиру броја утврђеног конкурсом за упис.
  • Кандидат који је остварио право на упис а у предвиђеном року није извршио упис, губи то право, а умјесто њега право на упис стиче сљедећи квалификовани кандидат на ранг-листи.
  • Уколико се кандидат налази на ранг-листи до броја који је конкурсом утврђен за упис, остварио је право на упис и дужан је приликом уписа приложити љекарско увјерење.
  • Ранг-листа за све циклусе студија објављује се на веб-страници и огласној табли организационе јединице/Универзитета.
  • Кандидат који сматра да поступак рангирања није правилно проведен, има право приговора декану факултета/академија умјетности, у року од 24 часа од објављивања ранг-листе на огласној табли и веб-страници организационе јединице/Универзитета.

Одлука по приговору донијеће се у року од два дана од подношења приговора за први циклус и три дана од подношења приговора за други циклус студија од подношења приговора и саопштава се подносиоцу приговора и објављује на огласној табли/веб-страници организационе јединице /Универзитета.

 

  • Кандидати ће на веб-страницама организационих јединица/Универзитета имати увид у посебне услове које прописују факултети/академије, податке о смјеровима/усмјерењима унутар студијског програма, податке о звањима која се стичу завршетком студијског програма, као и висини школарине у академској 2019/2020. години.

 

 

МАСТЕР - ДРУГИ ЦИКЛУС

ДРУГИ УПИСНИ РОК ЗА УПИС СТУДЕНАТА НА ПРВУ ГОДИНУ ДРУГОГ ЦИКЛУСА СТУДИЈА

НА ПРАВНОМ ФАКУЛТЕТУ УНИВЕРЗИТЕТА У ИСТОЧНОМ САРАЈЕВУ

 

 

OПШTE OДРEДБE ЗA УПИС НA ДРУГИ ЦИКЛУС СTУДИJA

Прaвo приjaвe нa кoнкус зa упис нa други циклус студиja врeднoвaних сa 60 EЦTС бoдoвa имajу кaндидaти кojи су прeтхoднo зaвршили први циклус oдгoвaрajућих aкaдeмских студиja и стeкли нajмaњe 240 EЦTС бoдoвa.

Прaвo приjaвe нa кoнкус зa упис нa други циклус студиja врeднoвaних сa 120 EЦTС бoдoвa имajу кaндидaти кojи су прeтхoднo зaвршили први циклус oдгoвaрajућих aкaдeмских студиja и стeкли нajмaњe 180 EЦTС бoдoвa.

Приликoм уписa/приjaвe нa другoм циклусу студиja, кaндидaт je дужaн пoдниjeти приjaву и прилoжити сљeдeћa дoкумeнтa и тo:

  • Извoд из мaтичнe књигe рoђeних;
  • Увjeрeњe o држaвљaнству кoje ниje стaриje oд 6 мjeсeци;
  • Oргинaл или oвjeрeну кoпиjу диплoмe o зaвршeнoм И циклусу студиja, oднoснo oснoвнoм студиjу;
  • Увjeрeњe o пoлoжeним испитимa нa првoм циклусу студиja oднoснo oснoвнoм студиjу;
  • Нaстaвни плaн и прoгрaм студиja кoje je кaндидaт зaвршиo (укoликo je студирao нa другoм фaкултeту);
  • Дoкaз o уплaти нaкнaдe зa пoлaгaњe приjeмнoг испитa или испитa зa прoвjeру склoнoсти и спoсoбнoсти.

Рaнг-листa oбjaвљуje сe нa oглaснoj тaбли oргaнизaциoнe jeдиницe унивeрзитeтa и интернет стрaници Унивeрзитeтa.

Кaндидaт кojи смaтрa дa пoступaк рaнгирaњa ниje прaвилнo прoвeдeн, имa прaвo пригoвoрa дeкaну фaкултeтa/aкaдeмиje, у рoку oд 24 чaсa oд oбjaвљивaњa рaнг-листe  нa oглaснoj тaбли oргaнизaциoнe jeдиницe унивeрзитeтa.

Oдлукa пo пригoвoру дoниjeћe сe у рoку oд три дaнa oд пoднoшeњa пригoвoрa и сaoпштaвa сe пoднoсиoцу пригoвoрa и oбjaвљуje нa oглaснoj тaбли oргaнизaциoнe jeдиницe унивeрзитeтa.

Висина школарине за редовне студенте који суфинансирају трошкове студија за студијске програме првог и другог циклуса студија на јавним високошколским установама за академску 2019/2020. годину утврђује се Одлуком Владе Републике Српске, док се висина школарине за студенте који самофинансирају трошкове студија, ванредне студенте и студенте стране држављане првог, другог и трећег циклуса студија на јавним високошколским установама утврђује одлуком управног одбора високошколске установе.

Накнада за техничке услуге и директне материјалне трошкове у вези са полагањем пријемног испита или испита за провјеру склоности и способности на првом и другом циклусу студија износи 60,00 КМ за студијске програме организационих јединица Универзитета у Источном Сарајеву.

Уплата ће се вршити према одлукама Управног одбора Универзитета, а инструкцију ће кандидати добити на организационим јединицама Универзитета.

 

КOНКУРСНИ РOКOВИ ЗA ДРУГИ ЦИКЛУС СTУДИJA                                                                                                         

Кoнкурс зa упис студeнaтa нa други циклус студиja, oтвoрeн je oд 17.06.2019. гoдинe дo 16.10.2019. гoдинe дo кaдa ћe кaндидaти мoћи прeдaти свoje приjaвe;

Пoлaгaњe приjeмнoг испитa нa другoм циклусу студиja нa Унивeрзитeту у Истoчнoм Сaрajeву oбaвићe сe 17.10.2019. гoдинe сa пoчeткoм у 9,00 чaсoвa.

Обjaвљивaњe рeзултaтa кoнкурсa je 18.10.2019. гoдинe дo 14,00 чaсoвa

Упис примљeних кaндидaтa пoчињe 21.10.2019. гoдинe, a зaвршaвa сe 23.10.2019. гoдинe

 

 

ВИШЕ ИНФОРМАЦИЈА

Štampa El. pošta

PRAVNI FAKULTET ĆE ORGANIZOVATI EKOLOŠKU PRAVNU KLINIKU U SARADNјI SA AARHUS CENTROM IZ SARAJEVA

 

На Правном факултету Универзитета у Источном Сарајеву, одржан је састанак представника Аархус центра из Сарајева – Нине Крешевљаковић и Амиле Џоко, са деканом проф. др Гораном Марковићем и продеканом за научно-истраживачки рад доц. др Димитријем Ћеранићем те вишим асистентом Сањом Крешталица, мр. На састанку је договорена сарадња у оквиру које ће се спровести пројекат „Еколошка правна клиника“, у коме ће учествовати по десет студената Правног факултета Универзитета у Источном Сарајеву и Правног факултета Универзитета у Сарајеву. Циљ правне клинике је да се студенти обуче за практичну примјену правних прописа из области екологије кроз рад на конкретним случајевима, односно да се размотре начини примјене Аархуске конвенције у домаћем правном поретку.

Правна клиника ће трајати три и по мјесеца, током којих ће се одржати четири сесије предавања. Прва, трећа и четврта сесија ће бити организоване у Сарајеву, у трајању од по једног дана, средином октобра те у првој и у другој половини новембра. Током друге сесије, крајем октобра, студенти ће у данима викенда боравити у „Центру за посјетиоце Пецка“ надомак Мркоњић Града, гдје ће посјетити извор ријеке Сане. По завршетку пројекта, у првој половини децембра, свим полазницима клинике биће додијељени сертификати за успјешно завршену обуку.

Путем званичне интернет странице факултета, студенти ће почетком наредне седмице бити обавијештени о начину и времену пријаве као и о свим детаљима одржавања правне клинике.

Ово је трећа правна клиника која се одржава на Правном факултету у посљедњих годину дана, што је још један доказ да наши студенти осим теоријских знања имају прилику да се обуче и за рад у пракси.

Представници Аархус центра и Правног факултета договорили су заједничке активности и у вези са проучавањем позитивног права из области екологије, студентске праксе и учешћа на домаћим и међународним пројектима. Ускоро би требало да буде потписан и протокол о сарадњи којим ће се ближе уредити ова питања.

Štampa El. pošta

KONKURS ZA (SU)FINANSIRANJE OMLADINSKIH PROGRAMA I PROJEKATA

Ministarstvo porodice, omladine i sporta Republike Srpske raspisalo je Konkurs za (su)finansiranje omladinskih programa i projekata na koji se mogu prijaviti omladinske organizacije, organizacije za mlade i republičke omladinske organizacije koje su ispunile obavezu upisa u Omladinski registar koji vodi Ministarstvo, a čija su akta usklađena sa Zakonom o omladinskom organizovanju („Službeni glasnik Republike Srpske”, br. 98/04, 119/08 i 1/12) i Pravilnikom o upisu u omladinski registar („Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 45/12).

Maksimalan iznos pojedinačnih sredstava koja se dodjeљuju za (su)finansiranje programa i projekata omladinskih organizacija i organizacija za mlade je 5000,00 KM, a republičkih omladinskih organizacija 10.000,00 KM.

Osnovni uslovi za učešće na konkursu za (su)finansiranje omladinskih programa i projekata su:

  1. a)  da programi i projekti doprinose poboљšanju položaja mladih u Republici Srpskoj,
  2. b) da su nosioci realizacije programa i projekata ispunili sve ranije utvrđene obaveze prema Ministarstvu,
  3. v) da su programi i projekti od opšteg interesa za Republiku Srpsku i/ili jedinicu lokalne samouprave,
  4. g) da su ciљevi programa i projekata u skladu sa planiranim ciљevima i aktivnostima Omladinske politike Republike Srpske,
  5. d) da programi i projekti ukљučuju veći broj mladih u realizaciji aktivnosti i/ili kao krajnje korisnike,

đ) da se programi i projekti odnose na minimum jednu tematsku oblast definisanu u konkursu  i

  1. e)  da se programi i projekti realizuju u roku od šest mjeseci od dana zatvaranja konkursa.

Konkurs je otvoren do 24.09.2019.godine, a sve informacije u vezi sa konkursom i aplikacioni obrasci nalaze se na internet stranici Ministarstva porodice, omladine i sporta (OVDJE):

 

Štampa El. pošta

USPJEŠNO OKONČANA STUDENTSKA PRAKSA U RUGIPP-U (FOTO)

 

Ових дана, успјешно је окончана студентска пракса у пословним јединицама РУГИПП-а, коју је похађало 76 студената из Пала, Бијељине и Сребренице.

О пракси најбоље говоре сами студенти, али и наше бивше колеге дипломирани правници који раде у подручним јединицама РУГИПП-а:

„Само да похвалим наше студенткиње које су на пракси у ПЈ Источно Ново Сарајево и да похвалим Факултет за организовање ове праксе, свака част! Надамо се да им нисмо превише посла дали, али трудимо се да раде сваки дан и да пролазе све, протокол, архив, вођење књиге, упис станова и хипотека и све остало. Надам се да ће се наставити ова сарадња и наредних година.“ – Владица Радоња, дипл. правник, ПЈ Источно Ново Сарајево.

„Што се тиче праксе, ми смо ВИШЕ НЕГО ЗАДОВОЉНЕ! Због тога желим да вам захвалим од срца што сте нам омогућили све то. Дванаест дана провели смо у грунтовници одакле носимо ОДЛИЧНЕ утиске. Морам да похвалим менторе који су нам показали и помогли нам да научимо све оно што нисмо раније, те да употпунимо своја знања. Довољно је да кажем да и с наше стране и са стране ментора хтјели смо да продужимо праксу. Поред тога, један дан смо провели у Комисији за излагање, одакле такође носимо лијепе утиске, а посљедња два дана смо провели са службеницима у катастру... Моја група је показала велику заинтересованост и залагање у грунтовници, па су нас због тога умјесто четири сата како је било предвиђено по програму да се обавља пракса, остављали да радимо с њима и по пет-шест чак и седам сати, до краја радног времена. Због свега тога, ментори у грунтовници су истакли како би вољели и како би било добро да код њих обављамо приправнички стаж. Такође, оно у шта сам сигурна јесте да нисмо изневјерили ваше повјерење, показали смо да студенти с нашег факултета могу да представе факултет и себе у најбољем свјетлу!“ – Ивана Лазић, ПЈ Бијељина.

„Као полазник разних пракси, семинара, школа могу рећи да је ово најбоља пракса. Прво да истакнем да су предавања од стране службеника Републичке управе, која су претходила пракси, била од великог значаја за наше даље сналажење. Дужина трајања праксе (три седмице) одговарајућа је и прилагођена програму обављања праксе. Испоштован је програм и посвећена је пажња свим областима рада Управе. Велику захвалност желим да истакнем радницима Управе на лијепој добродошлици и на несебичном пружању знања. Знање које смо стекли током ове праксе, са сигурношћу знам да ће нам користити у даљем школовању, као и приликом будућег запослења. Захвалност и нашем факултету који је закључио овај споразум, био иницијатор и омогућио нам обављање праксе.“ – Ранка Паповић, ПЈ Пале.

„Желим да изразим захвалност вама као управи факултета што сте нам пружили овакву прилику, као и менторима и свим осталим службеницима у ПЈ Бијељина који су се максимално потрудили да нам дани код њих буду испуњени новим знањем, занимљивостима из праксе, као и сазнањима каква су искуства они имали током студенстких дана и касније током рада... Све четири у групи смо се заиста потрудиле да тих 15 дана искористимо на најбољи могући начин и да прихватимо сваки савјет који су нам ментори дали. Моје је задовољство што сам била дио овога и надам се новим и бољим активностима.“ – Маријана Никић, ПЈ Бијељина.

„Радила сам праксу прије подне, а послије подне ишла на други посао. Ово ми је била велика школа и подстицај да се апсолутно посветим факултету и положим ових неколико испита који су ми остали. Радити у струци за коју се школујеш, и код приватника, огромна је разлика. Имала сам ту прилику, и савјетујем колегама – стисните зубе колико год тешко било студирати и учити, факултет вриједи и те како! Ја сам и четврту седмицу остала у Подручној јединици Пале и доста сам тога научила и драго ми је због тога. Вама хвала што сте нам пружили овакву прилику. Цијеним и подржавам ваш труд и залагање за овај факултет и тежњу да га унаприједите.“ – Николина Савић, ПЈ Пале.

„Моје лично искуство је такво да не да сам задовољна већ одушевљена. Приступ, преношење знања, колегијалност, ама баш сваки аспект је био професионалан. Поред ствари из нашег опуса, радила сам и тлоцрте, затим парцелисање, цијепање па чак и спајање станова, имала сам лични контакт са странкама и издавала посједовне листове и копије плана, била на усменој расправи. Осим тога, заједно смо радили на одређивању парцела преко којих ће ићи траса новог аутопута. Ја ријечима описати не могу три седмице проведене у ПЈ Шамац. Вама као колективу нашег факултета желим да захвалим што се све више борите и залажете како би ми стекли знања, а можда и будући посао.“ – Жељана Ивковић, ПЈ Шамац.

„За ПЈ Шамац имам само похвале, могу рећи да смо добиле више него квалитетну обуку. Сви запослени су се трудили да нам што боље објасне како се обављају послови из њихових надлежности, а шеф ПЈ био је спреман да одговара како на питања која се тичу праксе, тако и на она која се тичу дугих области права. Уз то, трудили су се да са нама успоставе пријатељски однос и да створе опуштену атмосферу за рад. Пракса је била заиста лијепо искуство, а рад у управи је много занимљивији него што дјелује.“ – Милица Стокић, ПЈ Шамац.

„Што се тиче праксе у Хан Пијеску, ми смо и више него задовољни. Сви су се потрудили максимално да нам што више приближе начин рада и да нам пренесу знање. Највише су нас одушевиле посјете терену. Сви су се држали плана и програма и заиста је лијепо искуство. У будућности бих препоручила и осталим колегама да се опробају. Све похвале и за њих и за наш факултет.“ – Маријана Пејановић, ПЈ Хан Пијесак.

„Лијеп је осјећај знати и увидјети да се на нашем факултету не учи искључиво из књига, у слушаоницама и амфитеатрима, него и да постоје неки други начини да се знање стекне и прошири, на чему још једном захваљујем у своје, као и у име свих нас, онима који су томе допринијели. Проширили смо знање из неких области правне науке, схватили и спознали штошта  што учећи из књига нисмо могли исправно да схватимо. Све похвале иду и нашим 'домаћинима', 'колегама' који су се заиста потрудили да се од првог дана осјећамо пријатно. Излазили су нам у сусрет и трудили се да нам поред свих својих обавеза, објасне и појасне све оно што нас је у датом тренутку интересовало... За неке минусе и негативне критике, што због практичних, што због фактичких разлога, непостојања појединих одјељења, служби итд., вјерујем да ће се кроз наредне године и за наредне генерације измијенити и поправити.“ – Стефан Радић, ПЈ Бијељина.

„Ја се јављам да похвалим мој родни Соколац, и људе који овдје раде. Сви су ме прихватили као дио свог колектива и ја сам њихова дјевојчица. Сматрам да је посао правника на овом радном мјесту јако захтјеван и подразумијева ажурност, знање и много штошта. Захвална сам како факултету на указано прилици, тако и људима са којима радим на несебичном дијељењу знања.“ – Анђела Боровчанин, ПЈ Соколац.

„Желим да вам захвалим што сте нам омогућили ову петнаестодневну праксу.  На пракси нам је било много боље, него што смо и очекивали. Искористили смо све дане у потпуности да научимо нешто ново. Будућим генерацијама ће ово бити једно ново лијепо искуство, као и нама.“ – Симона Глишић, ПЈ Бијељина.

 „Моји утисци су веома позитивни. Иако ми област имовинскоправних односа раније није била занимљива сада ми је колико толико приближено о чему је ту ријеч. Након обављене праксе могу рећи да имам много више интересовања за ову област. Запослени су се трудили да нам објасне што боље свој посао и да нас наведу на размишљање како би ми поступили у конкретном случају. Највећи утисак на мене је оставила усмена расправа која је одржана у катастру.“ – Дејана Савић, ПЈ Бијељина.

„Што се тиче праксе у Републичкој управи, барем у Требињу, због обимности посла, запослени и немају баш времена за неко објашњавање, сем појединаца које лично познајем па су ми изашли у сусрет и доста тога појаснили. Будући да је на управи велики посао и одговорност, али и дјелокруг, сматрам да је неопходно мало више времена за студентску праксу. Све похвале за факултет и уложени напор у нови систем образовања, који до сада није био практикован. Хвала и Геодетској управи на пруженој сарадњи.“ – Слађан Орбовић, ПЈ Требиње.

„Желим захвалити што сте нам ово све омогућили. Што се тиче обављања праксе, иако сам је сам обављао, мислио сам у почетку да ће ми бити досадно, али ипак било ми је веома занимљиво. Особље које је запослено потрудило се да ми пренесе све знање и искуство у овом послу. Доста тога сам научио, а оно што је посебно специфично за Угљевик јесте да Геодетска има много посла, због актуелних поступака експропријације од Термоелектране.“ – Стефан Микановић, ПЈ Угљевик.

„Једно лијепо искуство што се мене тиче. Организација је могла бити мало боља, али генерално је проблем био што је доста запослених било на годишњем одмору у вријеме када смо ми обављали праксу. Али сви су заиста били срдачни и вољни да одговоре на наша питања.“ – Зорица Јокић, ПЈ Бијељина.

„Иако сам на пракси била само пет дана, пошто овдје код нас у Подручној једници у Броду има само један правник тако да кад је требало да почнем са праксом он је отишао на годишњи. Али сам свакако задовољна, све што је било до њих трудили су се да ми покажу и појасне.“ – Јована Игњатић, ПЈ Брод.

„Мени је било лепо, попунила сам празнине у знању. Ко је хтео да ради, увек је било посла.“ – Александра Петровић, ПЈ Бијељина.

 

Štampa El. pošta

ПРАВНИ ФАКУЛТЕТ ЋЕ ОРГАНИЗОВАТИ ПРАВНУ КЛИНИКУ О ЗАШТИТИ ОД НАСИЉА У ПОРОДИЦИ

Правни факултет ће током шест мјесеци, почев од 1. децембра, организовати Правну клинику „Заштита од насиља у породици“. Ова клиника ће бити одржана на Палама, али ће и студенти из Бијељине моћи да учествују у њеном раду, јер ће им факултет обезбиједити смјештај у Палама. Садржај правне клинике у цијелости је осмишљен од стране Правног факултета, а њена реализација биће могућа јер је пројекат правне клинике прихваћен на конкурсу за финансирање пројеката, који је расписала Амбасада САД у БиХ.

 

Правна клиника ће имати два дијела: теоријски и практични. У теоријском дијелу, студенти ће слушати предавања предавача са нашег и других факултета, али и практичара, који имају искуство у сузбијању или санкционисању насиља у породици. У практичном дијелу, студенти ће, уз стручну помоћ адвоката, судија, тужилаца, радника МУП-а и центара за социјални рад, да се упознају са проблемима насиља у породици, да сазнају који су најчешћи облици насиља у породици, који су њихови узроци и како се поједине институције боре против овог облика насиља.

 

Одржавање ове правне клинике биће значајно за студенте Правног факултета, јер ће бити у прилици да стекну знања о мало познатој теми, о којој на факултету не могу много научити, али и да у контакту са стручњацима различитих профила стекну драгоцјена знања.

Ово је друга правна клиника на Правном факултету која се одржава у протеклих годину дана, јер је у децембру прошле године одржана Правна клиника о правима дјетета.

 

Štampa El. pošta

 

Pravni fakultet Univerziteta u Istočnom Sarajevu

Sjedište

Alekse Šantića br.3
71420 Pale
Republika Srpska - BiH
Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

Kontakt

Pale: +387 57 227 138 i +387 57 226 609;
Bijeljina: +387 55 211 390;
Srebrenica: +387 56 490 390;
Fax: +387 57 226 892